Naslov Impresionistička paradigma boje
Autor Anđela Jokić
Mentor Dunja Pivac (mentor)
Član povjerenstva Dunja Pivac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Doroti Brajnov Botić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Gloria Oreb (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Umjetnička akademija (Odjel za likovne umjetnosti) (Odsjek za likovnu kulturu i likovnu umjetnost) Split
Datum i država obrane 2021-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Devetnaesto stoljeće obilježeno je velikim promjenama te novim spoznajama. Umjetnici impresionizma na svijet su gledali drugačiji i te spoznaje su prenosili na platno. Polovicom 19. stoljeća, znanstvenu i umjetničku spoznaju obilježio je empirizam. Umjetnici u takvom okruženju oslanjali su se na razum i prirodu, slikajući novu sliku svijeta i čovjeka. Prije pojave impresionizma, klasicističko slikarstvo svojim karakterističnim prikazivanjem likovne tematike, oslanjalo se na antičku umjetnost. Impresionizam je preuzimao teme iz prirode. Klasicistička slikarska dogma ostala je dugo tijekom 19. stoljeća u smislu akademizma. Akademizam je zastupao tradicionalan način slikanja. Najznačajniji umjetnici impresionizma su: Edouard Manet, Claude Monet, Alfred Sisley, Camille Pissarro, Edgar Degas i Auguste Renoir. Donijeli su novo poimanje te revolucionirali slikarstvo na temelju istih mišljenja, od kojih svaki umjetnik vodi vlastitu potragu za proučavanjem oblika, prenoseći puninu i radost postojanja u svakodnevnom životu. Impresionisti stvarnost odražavaju empirijski. Bilježe svoje dojmove impresije te pomoću osobnog temperamenta slikaju odraze stvarnosti. Napuštaju tradicionalnu tonsku modelaciju i grade tj. komponiraju čistim bojama oblike u jednu cjelinu. Boje kojima se služe su: primarne (crvena, plava, žuta), sekundarne (narančasta, ljubičasta, zelena) te tercijarne (tonovi navedenih boja). Impresionisti su vjerno koristili novu slikarsku paradigmu, utemeljenu na novim znanstvenim spoznajama o svjetlosti i boji.
Sažetak (engleski) The nineteenth century was marked by great changes and new insights. Impressionist artists looked at the world differently and transferred the knowledge to the canvas. In the mid- 19th century, scientific and artistic cognition was marked by empiricism. Artists in such an environment relied on reason and nature, painting a new image of the world and man. Before the advent of Impressionism, Classicist painting, with its characteristic depiction of fine art, relied on ancient art. Impressionism took themes from nature. Classicist painting dogma remained long throughout the 19th century in terms of academicism. Academism has established a traditional way of painting. The most notable artists of Impressionism are: Edouard Manet, Claude Monet, Alfred Sisley, Camille Pissarro, Edgar Degas and Auguste Renoir. They brought a new understanding and revolutionized painting based on the same opinions, each of which leads its own search for the study of form, conveying the fullness and joy of existence in everyday life. Impressionists reflect reality empirically. They record their impressions of the impression and use their personal temperament to paint reflections of reality. They abandon the traditional tonal modeling and build, ie. they compose pure forms into one whole. The colors used are: primary (red, blue, yellow), secondary (orange, purple, green) and tertiary (tones of these colors). The Impressionists faithfully used the new painting paradigm, based on new scientific knowledge about light and color.
Ključne riječi
boja
impresionizam
akademizam
divizionizam
Ključne riječi (engleski)
color
impressionism
academicism
divisionism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:175:975297
Studijski program Naziv: Likovna kultura i likovna umjetnost Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (bacccalaureus/baccalaurea) likovne kulture i likovne umjetnosti (univ. bacc. art.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-21 08:52:01