Naslov Diraj me, biraj me, asociraj me, seciraj me
Naslov (engleski) Touch me, choose me, associate me, cut me
Autor Tihana Felić
Mentor Nina Ivančić (mentor)
Mentor Blaženka Perica (komentor)
Član povjerenstva Neli Ružić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Viktor Popović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nina Ivančić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Umjetnička akademija (Odjel za likovne umjetnosti) (Odsjek za slikarstvo) Split
Datum i država obrane 2022-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Slikarstvo
Sažetak Naziv rada je kreiran zahvaljujući usporedbama reakcija prijatelja i kolega s ciljevima i namjerama autorice povodom realizacije završnog rada. Autorici su važne reakcije promatrača jer izrađuje radove koji su i sami reakcija na okolinu i svakodnevnicu bilo da ta reakcija nastupa kao svjesna i tijekom rada, ili se javlja tek kasnije kad je rad završen. Struktura oblika zastupljena u radu za autoricu nije značenjski aktivna sve dok se ona i/ili promatrač ne odluči fokusirati na njeno iščitavanje. Velik dio rada su asocijacije kojima je u velikoj mjeri i sama autorica podložna. Naslovljeni rad asocira na igračke, na iznutrice, organe, na posteljinu... Spajajući te asocijacije dobivamo nove: primjerice nečiju usporedbu s organima i usporedbu nekog drugog s posteljinom promatrač može spojiti u viziju organa zarobljenih u posteljini, ili u seksualni naboj organa koje obično zamišljamo kada ih povezujemo uz kontekst posteljine. Rad ima elemente koji pobuđuju osjet dodira, privlači gledatelje da ga diraju i istražuju, izaziva znatiželju. Izložen je na stolu poput hrpe koja se osipa ili je ostatak od seciranja. Dok tekstura i materijal podsjećaju na ugodu i mekoću, boje i oblici suprotstavljaju se tome izazivajući suptilnu nelagodu. Ukazuje se na to kako udobnost skriva u sebi strahove i perverzije koje je ponekad teško uobličiti i koji mogu gušiti pojedinca. Rad je fokusiran na pitanja hibridnih formi u umjetnosti i njihovu usidrenost u psihologiji, a inspiriran radovima Louise Bourgeois, Sarah Lucas, Mikea Kelleya i Roberta Morrisa.
Sažetak (engleski) The title of the work was created thanks to comparisons of the reactions of friends and colleagues with the goals and intentions of the author regarding the realization of the final work. Reactions of the observers are important to the author because she creates works that are themselves a reaction to the environment and everyday life, whether that reaction occurs as a conscious one during the work, or occurs only later when the work is finished. The structure of the form represented in the work is not meaningfully active for the author until she and/or the observer decides to focus on its reading. A large part of the work is associations to which the author herself is largely subject. The titled work associates toys, entrails, organs, linen... By combining these associations, we get new ones: for example, someone's comparison with organs and someone else's comparison with linen can be combined by the observer into a vision of organs trapped in linen, or into the sexual charge of organs that we usually imagine when we connect them with the context of bedding. The work has elements that arouse the sense of touch, attract viewers to touch and explore it, arouse curiosity. It is laid out on the table like a pile that is falling off or is the remains of a dissection. While the texture and material evoke comfort and softness, the colors and shapes oppose it, causing a subtle discomfort. It is pointed out that comfort hides fears and perversions that are sometimes difficult to shape and that can suffocate an individual. The work is focused on issues of hybrid forms in art and their anchoring in psychology, and inspired by the works of Louise Bourgeois, Sarah Lucas, Mike Kelley and Robert Morris.
Ključne riječi
tkanina
oblik
dodir
usporedbe
Ključne riječi (engleski)
fabric
shape
touch
comparisons
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:175:392949
Studijski program Naziv: Slikarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (bacccalaureus/baccalaurea) slikarstva (univ. bacc. art.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-28 10:34:23